Subject: FW: Jõelähtme valla Liivamäe küla Loovälja tee äärsete detailplaneeringute nõuetest.
From: "Krista Einama" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Mon, 9 Jun 2025 19:41:44 +0300

Palun reg

From: Tiina Skolimowski <[email-masked]>
Sent: Monday, June 9, 2025 2:40 PM
To: Krista Einama <[email-masked]>
Cc: Hans Keskrand <[email-masked]>
Subject: Jõelähtme valla Liivamäe küla Loovälja tee äärsete
detailplaneeringute nõuetest.

Tere

Jõelähtme Vallavalitsus algatas 2022 aasta jooksul kolm detailplaneeringut
Liivamäe külas Loovälja tee ääres. Detailplaneeringu koostamine toimus
algstaadiumis üsna üheaegselt, eriti sademevee lahenduste välja töötamise
faasis, koostöös osaühinguga Loo Vesi.

Nüüd on detailplaneeringute koostamine olukorras, kus saaks menetlusega
jälle koos edasi minna. Nüüd aga palume Transpordiameti vahepealset
seisukohta kõigi planeeringute kohta. 20.02.2025 olete Uus-Hindreku ja
Rusniku detailplaneeringu läbi vaatamisel saatnud  e-kirja, milles on
kirjas alljärgnev:

Varasemalt oleme planeeringu avalikul väljapanekul toonud välja, et
teeületus peab olema loogilises asukohas. Kuna planeerigu joonisega
liikuvusanalüüsi kaasas ei olnud, ei tea me asukoha valikul planeeringu
koostaja kaalutlusi. Palun analüüs ja kaalutlused esitada edaspidiselt
planeeringu mahus planeeringu kooskõlastamiseks esitamisel. Käsitleda
tuleks suuremat pilti kui ühe planeeringu vajadus teeületuseks.

Lisan manusesse ka algatamise eelsed seisukohad ja Transpordiameti
27.06.2023 kirja nr 7.2-2/23/216-4, kus on mh kirjas, alljärgnev

Riigiteele ülekäigurada mitte ette näha, teeületuskohad peavad jääma
jalakäijate jaoks loogilistesse asukohtadesse. Jalgteed ühendada
riigiteede ristumiskohtadega (sh vasakpoolse ristumiskohaga) ja tagama
ühenduse ka naaberplaneeringualale.

See sobiks võib-olla vallale ka ja tekitaks vähem segadust.

Sooviks kõigi kolme detailplaneeringu edasiseks menetlemiseks saada
kinnitust, et uusi ülekäigu radasid siiski detailplaneeringu raames ei ole
vaja kavandada. Millisel kujul soovite liikuvusanalüüsi ja kaalutluste
esitamist. Arusaadavalt peaks see nii lähestikku paiknevate planeeringute
puhul olema sarnane, kui mitte ühine. Lihtsalt kavandatavast tegevusest
kruntidel ja sellest tulenevatest mahtudest saab esitada eeldatavad
lisanduvad liiklusvood, kogused.

Saadan kõikide planeeringute põhijoonised ja kirjad, mis tundusid
olulised.

Vabandan, et pöördun Teie poole e-kirjaga. See tuleneb sellest, et töötan
vallas veel 2 nädalat ja sooviks Teie-poolset arvamust enne, kui kogu
menetluse uuele spetsialistile üle annan.

Lugupidamisega

Tiina Skolimowski

planeeringuspetsialist

Jõelähtme Vallavalitsus

Tel. 605 48 55, 59123401

e-post:  <mailto:[email-masked]>
[email-masked]

Subject: FW: Uus-Hindreku (24504:003:0571) detailplaneering
From: "Eerik Kask | K-Projekt" <[email-masked]>
To: "Tiina Skolimowski" <[email-masked]>
Date: Thu, 20 Mar 2025 14:06:11 +0300

Tere!

Saadan edasi ka Transpordiameti vastuse (vt allpool). Ehk et minu
tõlgendusel võiks asukoht seal olla, lihtsalt seletuskirjas tuleks välja
tuua, et täpsustada siis edasisel projekteerimisel?

Tervitades

Eerik Kask
mob +372 5340 5637

 <http://kprojekt.ee/>

From: Krista Einama <[email-masked]>
Sent: Thursday, February 20, 2025 9:16 AM
To: Eerik Kask | K-Projekt <[email-masked]>
Subject: RE: Uus-Hindreku (24504:003:0571) detailplaneering

Tere,

Edastasite päringu riigitee 11601 Loovälja tee teeületuskohale seoses
Uus-Hindreku ja Rusniku planeeringu koostamisega. Teeületuskoht on
kajastatud põhijoonisel, väljavõte põhijoonisest allpool.

Varasemalt oleme planeeringu avalikul väljapanekul toonud välja, et
teeületus peab olema loogilises asukohas.

Kuna planeerigu joonisega liikuvusanalüüsi kaasas ei olnud, ei tea me
asukoha valikul planeeringu koostaja kaalutlusi. Palun analüüs ja
kaalutlused esitada edaspidiselt planeeringu mahus planeeringu
kooskõlastamiseks esitamisel. Käsitleda tuleks suuremat pilti kui ühe
planeeringu vajadus teeületuseks.

Oleme seisukohal, et põhijoonisel toodud teeületuskoha asukoht riigiteel
11601 orienteeruvalt km 3,05 võib olla üks võimalik asukoht, kuid vajab
täpsustamist projekti koostamisel lähtudes sellel ajahetkel riigitee
terviklikust liikluskorraldusest, olemasolevatest teeületuskohtadest ja
realiseerunud planeeringutest ja nende lahendustest.

Käesolev e-kiri on vastus päringule ja ei käsitle planeeringu
kinnistusisest lahendust.

Edu soovides ja tervitades,

Krista Einama

Transpordiamet

Väljavõte põhijooniselt (teeületuskoha asukohaga)

From: Eerik Kask | K-Projekt < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Tuesday, February 11, 2025 4:28 PM
To: Krista Einama < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: Uus-Hindreku detailplaneering

Tere

Jätkame Uus-Hindreku detailplaneeringu koostamist Jõelähtme vallas ja
sellega seoses soovis vald teie seisukohta väljapakutavale teeületuskohale
Loovälja teel. Lisasin põhijoonise hetkeseisu manusesse ning ka
Transpordiameti varasemad seisukohad. Jääme ootama teie tagasisidet.

Tervitades

Eerik Kask
Projektijuht

tel    +372 626 4100
mob  +372 5340 5637
e-post  <mailto:[email-masked]> [email-masked]
 <https://kprojekt.ee/>

 <https://www.facebook.com/K-Projekt-192521614540782/>
<https://www.instagram.com/kprojekt_as/>
<https://www.linkedin.com/company/k-projekt-as>
<https://www.youtube.com/channel/UCq5sAmeYzl86isPj902KZWA>

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.